Mening

Wat vond je van het stuk?
benittedomi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28-04-2016 12:33

Re: yousra bazarouj

Bericht door benittedomi » 29-04-2016 12:50

soufou27 schreef:
benittedomi schreef:
soufou27 schreef:
Ja, het anders-zijn van dit toneelstuk maakt het zo speciaal.
Inderdaad Soufian
ik weet het :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
You make me crazy :!: :!: :!: :!:

WiamAbounore
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-04-2016 10:27

Wachten op Gorro mening

Bericht door WiamAbounore » 30-04-2016 11:40

Ik vond het toneelstuk zeer origineel en grappig. Ik ben echt blij dat we dit toneelstuk hebben gezien. Voor de eerste keer zijn we naar een toneelstuk gegaan waar geen moeilijke woorden gebruikt werden. Het was absoluut niet saai. Bij de vorige toneelstukken moest je echt diep nadenken wat de boodschap was. Terwijl je hier het makkelijk kon afleiden. Dat noem ik een toneelstuk!

hanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-04-2016 15:49

Bericht door hanne » 30-04-2016 11:49

Ik vond het een heel leuk toneelstuk. Er zat veel variatie in. Dat hield de aandacht scherp. Een klein minpuntje aan het stuk was dat Nederlandstaligen niet veel begrijpen van die Arabische woorden. Maar dat werd goed opgelost door het afwisselen met luchtige onderwerpen en liedjes. Ik moet toegeven dat ik dit het beste toneelstuk vind met de school al gezien heb.

WiamAbounore
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-04-2016 10:27

Bericht door WiamAbounore » 30-04-2016 12:44

cassandradelathouwer schreef:Ik ben echt blij dat we dit toneel hebben gezien. Voor de eerste keer ging het over een interessant onderwerp en dat ook actueel is. Bij de anderen toneelstukken hadden ze soms een rare manier van spreken, ze gebruikten rare woorden en we konden ze niet altijd begrijpen. Deze keer was het taalgebruik minder ingewikkeld. Ze spraken anderen talen dan Nederlands, iets wat er tot nu toe nog nooit was gedaan. Ik vond het een leuk idee.
Ook al was het toneel grappig en hebben we goed gelachen moeten we niet vergeten dat mensen dit echt meemaken.

Ik ben helemaal met je eens, Cassandra! Voor de eerste keer gingen we naar een leuke toneelvoorstelling. De acteurs gebruikten inderdaad geen moeilijke woorden. De afwisseling tussen verschillende talen was heel goed gevonden! Het is iets nieuw. :D

EmilWesolowski
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-04-2016 16:26

Bericht door EmilWesolowski » 30-04-2016 17:20

ViorelRoatis schreef:Ik vond het een zeer leuk toneelstuk, het was geen saai toneel waar je diep moet nadenken , dat was ook goed geacteerd. Ik lachte van het begin tot het einde, de manier waarop ze spreken, hun grappen zette mij op mijn gemak. Ik had een geweldige tijd.
Dat denk ik ook, Viorel! Het was zeker geen saaie toneelstuk. Alles werd vlot verteld en de structuur van de voorstelling was duidelijk te zien. Doordat ik zoveel lachte, kreeg ik zelfs buikpijn! Hun grappen waren gewoon prachtig! Zeer goede voorstelling is het enige dat ik kan zeggen!

Nora.E
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-04-2016 16:28

Bericht door Nora.E » 30-04-2016 17:53

Het toneel was heel goed! Je kon er wel mee lachen maar er kwamen ook serieuze momenten wat goed bij elkaar pasten. Tuurlijk waren er wel scènes waarvan je de arabische taal niet begreep maar die werden goedgemaakt met liedjes en grappige momenten.

mariedecloedt
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-04-2016 19:19

Bericht door mariedecloedt » 30-04-2016 19:28

Isa Marievoet schreef:Ik vond het één van de beste toneelstukken die ik al heb gezien met school. Het was absoluut niet saai, maar boeiend om naar te luisteren en te kijken. Soms brachten de acteurs serieuzere onderwerpen naar voor op een humoristische manier. Er werd ook gesproken over discriminatie, maar op een luchtige manier die iedereen begreep. Het gezang van de acteurs vond ik een grote meerwaarde omdat het sfeer bracht en je je zo beter kon inleven.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt Isa, persoonlijk vind ik dat een toneel echt wel bedoeld is om serieuze onderwerpen op een humoristische manier aan te brengen.
Ook vond ik dat de andere talen die ze af en toe spraken, ook al snapten we het niet, wel iets cool hadden omdat je het door hun expressie zelf kunt invullen en zo weer geïnspireerd wordt.
Keigoed toneel! :D

LeenGuillaume
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-05-2016 11:10

Bericht door LeenGuillaume » 01-05-2016 11:15

Het stuk sprak me heel hard aan omdat ze heel veel van de vooroordelen aanpakten. Ze lieten zien dat iedereen hetzelfde is ook al hebben ze een andere achtergrond. Ik vond dit stuk dan ook het beste stuk dat we al gezien hebben voor het vak Nederlands.

Ianthe
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-05-2016 11:56

Bericht door Ianthe » 01-05-2016 12:09

Dit was voor mij echt één van de beste toneelstukken dat ik gezien heb met school of zelfs buiten school. Er werden verschillende onderwerpen aangehaald, maar allemaal op een humoristische en duidelijke manier waardoor iedereen kon volgen en kon meelachen. De muzikale ingeving van de acteurs was een meerwaarde in de voorstelling vond ik, het zorgde voor een bepaalde sfeer.

vince_v57
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-05-2016 13:46

Bericht door vince_v57 » 01-05-2016 14:20

Ik vond de voorstelling echt zeer leuk, het was een van de betere voorstellingen die we gezien hebben met de school. Hun voorstelling gaf een beeld van de realiteit weer wat het zeer interessant maakte. Het was wel spijtig dat het zo kort was, toen de acteurs van het podium was ik wel verrast want ik had het einde van de voorstelling toen helemaal niet verwacht. Als mensen mij zouden vragen of ze naar die voorstelling zouden moeten gaan kijken of niet, dan zou ik het hen zeker aanraden om te gaan kijken.

Plaats reactie