Mening

Wat vond je van het stuk?
Artemis
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-04-2016 17:15

Bericht door Artemis » 01-05-2016 14:45

hanne schreef:Ik vond het een heel leuk toneelstuk. Er zat veel variatie in. Dat hield de aandacht scherp. Een klein minpuntje aan het stuk was dat Nederlandstaligen niet veel begrijpen van die Arabische woorden. Maar dat werd goed opgelost door het afwisselen met luchtige onderwerpen en liedjes. Ik moet toegeven dat ik dit het beste toneelstuk vind met de school al gezien heb.
Je hebt gelijk, als Nederlandstalige was het niet altijd makkelijk om alles te verstaan. Want dan begon opeens een deel van de zaal te lachen en wij konden dan niet helemaal volgen, maar het was inderdaad het beste toneelstuk dat we met het school zagen.

edlira
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-05-2016 17:02

Bericht door edlira » 01-05-2016 17:13

Ik vond het toneelstuk heel erg leuk en grappig. We zagen de realiteit van een ander cultuur. Ik vond het super dat ze zo een toffe toneelstuk konden maken, ze hadden niet veel materiaal of ze hadden geen muziek maar dat was geen erg, ze hadden het heel leuk gedaan. En hoe dat ze aan het acteren waren, dat was echt super en met veel kracht. Ik vond dit het leukste toneelstuk die ik op het middelbare school ooit zag.

Jefdecubber
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-05-2016 17:49

Bericht door Jefdecubber » 01-05-2016 18:13

Ik vond het een leuk toneelstuk en volgens mij het beste toneelstuk dat we al gaan kijken zijn met school. Het was de eerste keer dat ik echt aandachtig was en niet half in slaap viel :D . Het ging niet altijd over leuke onderwerpen (discriminatie, racisme) maar het was leuk gebracht en het bleef altijd grappig. Er werd veel Arabisch gesproken, waar de Nederlandstaligen natuurlijk niet zoveel van begrepen maar je kon veel afleiden uit de context. Voor mij was het geslaagd, we zouden meer naar deze soort toneelstukken moeten gaan!

Jefdecubber
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-05-2016 17:49

Bericht door Jefdecubber » 01-05-2016 18:44

G.S schreef:Ik vond het toneelstuk zeer leuk en origineel gedaan. Het was een van de leukste stukken, die wij tot nu toe gezien hebben. Het was geen saaie toneel, waar je diep moet nadenken wat de boodschap van het stuk eigenlijk was (zoals bij de vorige toneelstuk). Het ging over de soms te harde realiteit van nu. Ze hebben verschillende situaties voorgesteld, die te maken hebben met verschillende personen die anders denken en andere ideeën hebben. De acteurs waren zeer goed gekozen. Ze konden ook heel goed publiek laten lachen en zeker die grootse man aan de linkerkant met zijn staartje. Hij was gewoon zalig toen hij danste. Het gebruik van de jongerentaal van tegenwoordig passte zeer goed in. Ook de mix van verschillende talen zoals Arabisch, Nederlands (dialect), Engels en tussentaal waren goed gevonden. Wat ik wel een beetje minder vond is toen ze Engels en dialect begonnen te praten. Het was zeer moeilijk om te verstaan wat zij zeiden. Kwam het door de uitspraak of door de snelheid waarmee ze aan het praten waren? Maar voor de rest, zoals ik al zei, vond ik het echt zeer goed. Voor mij een dikke 9/10.
Ik vind ook dat dit het beste toneel was dat we tot nu toe gezien hebben. Ik denk ook dat door jongerentaal te gebruiken het publiek zich meer aangesproken voelt. Het was inderdaad vervelend dat we soms niet goed konden verstaan wat ze zeiden maar ik vond het uiteindelijk wel geslaagd :D

Karastpp
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-05-2016 19:55

Bericht door Karastpp » 01-05-2016 20:12

Het stuk sprak me zeker aan omdat je het kan toepassen op het dagelijkse leven. Het toneelstuk was modern en actueel en dat maakte het zo vlot. De acteurs waren ook redelijk jong en spraken dus "los" Nederlands wat je dan vanzelf aanspreekt omdat je die taal zelf gebruikt met je vrienden. Ik vond dit een zeer geslaagd stuk vooral omwille van de sfeer.

yunavc
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-05-2016 20:04

Bericht door yunavc » 01-05-2016 20:19

Ik vond het een heel goed stuk. De afwisseling tussen zang en gewoon spreken was heel leuk. De onderwerpen die aan bod kwamen paste ook perfect bij onze leeftijdsgroep. Ik heb er van genoten

Karastpp
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-05-2016 19:55

Bericht door Karastpp » 01-05-2016 20:22

vince_v57 schreef:Ik vond de voorstelling echt zeer leuk, het was een van de betere voorstellingen die we gezien hebben met de school. Hun voorstelling gaf een beeld van de realiteit weer wat het zeer interessant maakte. Het was wel spijtig dat het zo kort was, toen de acteurs van het podium was ik wel verrast want ik had het einde van de voorstelling toen helemaal niet verwacht. Als mensen mij zouden vragen of ze naar die voorstelling zouden moeten gaan kijken of niet, dan zou ik het hen zeker aanraden om te gaan kijken.


Ik ben het helemaal met je eens. Over het einde had ik het ook niet zien aanomen, ik had me aan iets heel anders verwacht. Ik vond ook dat het een beetje te kort was en dat er misschien nog meer uit kon gehaald worden.

Nou.S
Berichten: 6
Lid geworden op: 01-05-2016 20:47

Mening over het toneelstuk

Bericht door Nou.S » 01-05-2016 21:19

Het toneelstuk was voor mij heel origineel, grappig en leuk.Het was één keer is anders dan de andere voorstellingen dat we hebben gezien met school.Het ging over meerdere onderwerpen van het dagelijks leven , dus kon je gemakkelijk weten waarover het ging.Ze spraken ook in verschillende talen zoals ; het Arabisch , Engels ,tussentaal en Nederlands (dialect) .Er kwam (bijna) altijd een passende muziek aan bod dat hoorde bij de situatie en dit was leuk.Ik heb er echt van genoten , ik hoop dat we nog eens van deze soorten voorstellingen teruggaan zien. :D

Oumaima EL
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-05-2016 21:04

Bericht door Oumaima EL » 01-05-2016 21:22

Ik vond het een heel leuke voorstelling. Waarom? Ze brachten het op een heel humoristische manier wat het aangenamer maakte om naar te kijken. Er waren serieuzere onderwerpen die ze heel goed brachten,... Er was veel diversiteit,... Er was veel omwisseling waardoor we de hele tijd aandachtig bleven. En natuurlijk ook omdat mijn cultuur erin voorkwam. 🇲🇦🇲🇦 Het was top!

Oumaima EL
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-05-2016 21:04

Re: Mening over het toneelstuk

Bericht door Oumaima EL » 01-05-2016 21:24

Nou.S schreef:Het toneelstuk was voor mij heel origineel, grappig en leuk.Het was één keer is anders dan de andere voorstellingen dat we hebben gezien met school.Het ging over meerdere onderwerpen van het dagelijks leven , dus kon je gemakkelijk weten waarover het ging.Ze spraken ook in verschillende talen zoals ; het Arabisch , Engels ,tussentaal en Nederlands (dialect) .Er kwam (bijna) altijd een passende muziek aan bod dat hoorde bij de situatie en dit was leuk.Ik heb er echt van genoten , ik hoop dat we nog eens van deze soorten voorstellingen teruggaan zien. :D
Ik ben het helemaal eens. Ik hoop dat we nog eens zo'n soort toneel gaan bekijken.

Plaats reactie