Mening

Wat vond je van het stuk?
Plaats reactie
Linde
Site Admin
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-04-2016 21:29

Mening

Bericht door Linde » 11-04-2016 21:43

Sprak het stuk je aan? Waarom (niet)?

G.S
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-04-2016 18:55

Bericht door G.S » 22-04-2016 19:17

Ik vond het toneelstuk zeer leuk en origineel gedaan. Het was een van de leukste stukken, die wij tot nu toe gezien hebben. Het was geen saaie toneel, waar je diep moet nadenken wat de boodschap van het stuk eigenlijk was (zoals bij de vorige toneelstuk). Het ging over de soms te harde realiteit van nu. Ze hebben verschillende situaties voorgesteld, die te maken hebben met verschillende personen die anders denken en andere ideeën hebben. De acteurs waren zeer goed gekozen. Ze konden ook heel goed publiek laten lachen en zeker die grootse man aan de linkerkant met zijn staartje. Hij was gewoon zalig toen hij danste. Het gebruik van de jongerentaal van tegenwoordig passte zeer goed in. Ook de mix van verschillende talen zoals Arabisch, Nederlands (dialect), Engels en tussentaal waren goed gevonden. Wat ik wel een beetje minder vond is toen ze Engels en dialect begonnen te praten. Het was zeer moeilijk om te verstaan wat zij zeiden. Kwam het door de uitspraak of door de snelheid waarmee ze aan het praten waren? Maar voor de rest, zoals ik al zei, vond ik het echt zeer goed. Voor mij een dikke 9/10.

Isa Marievoet
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-04-2016 14:23

Bericht door Isa Marievoet » 24-04-2016 14:37

Ik vond het één van de beste toneelstukken die ik al heb gezien met school. Het was absoluut niet saai, maar boeiend om naar te luisteren en te kijken. Soms brachten de acteurs serieuzere onderwerpen naar voor op een humoristische manier. Er werd ook gesproken over discriminatie, maar op een luchtige manier die iedereen begreep. Het gezang van de acteurs vond ik een grote meerwaarde omdat het sfeer bracht en je je zo beter kon inleven.

Matteomolinari
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-04-2016 19:15

Bericht door Matteomolinari » 27-04-2016 15:09

Ik vond het een zeer leuk toneelstuk, omdat het een keer anders was dan andere toneelstukken. Meestal is het gewoon kijken en luisteren, maar hier mochten we ook meedoen. De zaal kon mee liedjes zingen met de acteurs. Het was niet alleen lachen en zingen, maar de acteurs wilden ook een boodschap brengen. De manier waarop die boodschap gebracht was, was goed gevonden!
Matteo 4C

benittedomi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28-04-2016 12:33

Bericht door benittedomi » 28-04-2016 12:37

Ik vond het van begin tot eind echt formidabel. Ik was verrast dat de school ons na 4 vermoeide jaren eindelijk eens naar een goed toneel konden brengen. De komiek is goed gemeng met de realiteit. Jammer dat het zo kort was :D :D :D

benittedomi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28-04-2016 12:33

!!

Bericht door benittedomi » 28-04-2016 12:44

G.S schreef:Ik vond het toneelstuk zeer leuk en origineel gedaan. Het was een van de leukste stukken, die wij tot nu toe gezien hebben. Het was geen saaie toneel, waar je diep moet nadenken wat de boodschap van het stuk eigenlijk was (zoals bij de vorige toneelstuk). Het ging over de soms te harde realiteit van nu. Ze hebben verschillende situaties voorgesteld, die te maken hebben met verschillende personen die anders denken en andere ideeën hebben. De acteurs waren zeer goed gekozen. Ze konden ook heel goed publiek laten lachen en zeker die grootse man aan de linkerkant met zijn staartje. Hij was gewoon zalig toen hij danste. Het gebruik van de jongerentaal van tegenwoordig passte zeer goed in. Ook de mix van verschillende talen zoals Arabisch, Nederlands (dialect), Engels en tussentaal waren goed gevonden. Wat ik wel een beetje minder vond is toen ze Engels en dialect begonnen te praten. Het was zeer moeilijk om te verstaan wat zij zeiden. Kwam het door de uitspraak of door de snelheid waarmee ze aan het praten waren? Maar voor de rest, zoals ik al zei, vond ik het echt zeer goed. Voor mij een dikke 9/10.
Ik ben het echt eens met Gabriella ik denk dat de meerderheid van ons het echt zeer geslaag vond, jongeren en de maatschappij stonden centraal in dit toneel

fleurdewilder
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-04-2016 17:04

Bericht door fleurdewilder » 28-04-2016 17:21

Ik vond het toneelstuk zeer geslaagd. Het was grappig gevat en erg realistisch. Ze vertelden over het dagelijkse leven en de vooroordelen waarmee ze elke dag te kampen hebben. Ze lieten blijken dat ze het er niet eens mee zijn maar vatten ze humoristisch op. Het was zeer herkenbaar maar toch vrij hilarisch. Het is wel triestig om te beseffen dat de vreemdelingen daarmee geconfronteerd worden elke dag waaruit je kan afleiden dat het toneel een triestige ondertoon heeft.

Margot Vander Elst
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-04-2016 17:11

Bericht door Margot Vander Elst » 28-04-2016 17:26

Het toneelstuk was voor mij het beste dat ik ooit met school heb gezien. Ik zag dat iedereen het apprecieerde, iedereen was van bij het begin stil en er werd niet geroepen door heel de zaal zoals bij vorige toneelstukken wel vaak is gebeurd. Dat zegt veel over hoe geweldig iedereen het vond. De acteurs hebben vele onderwerpen aangehaald waarmee wij in deze samenleving te maken krijgen. Ze werden op gepaste en humoristische manier gebracht en ik was er helemaal in mee. Ik vond dit stuk ook niet moeilijk te begrijpen, het was luchtig en niet ingewikkeld zoals bij de vorige voorstellingen, die ik persoonlijk altijd een beetje bizar vond. Dit was leuk, grappig en gemakkelijk om te begrijpen, meer hoeft een toneelstuk voor mij niet te zijn.

Margot Vander Elst
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-04-2016 17:11

Bericht door Margot Vander Elst » 28-04-2016 17:43

G.S schreef:Ik vond het toneelstuk zeer leuk en origineel gedaan. Het was een van de leukste stukken, die wij tot nu toe gezien hebben. Het was geen saaie toneel, waar je diep moet nadenken wat de boodschap van het stuk eigenlijk was (zoals bij de vorige toneelstuk). Het ging over de soms te harde realiteit van nu. Ze hebben verschillende situaties voorgesteld, die te maken hebben met verschillende personen die anders denken en andere ideeën hebben. De acteurs waren zeer goed gekozen. Ze konden ook heel goed publiek laten lachen en zeker die grootse man aan de linkerkant met zijn staartje. Hij was gewoon zalig toen hij danste. Het gebruik van de jongerentaal van tegenwoordig passte zeer goed in. Ook de mix van verschillende talen zoals Arabisch, Nederlands (dialect), Engels en tussentaal waren goed gevonden. Wat ik wel een beetje minder vond is toen ze Engels en dialect begonnen te praten. Het was zeer moeilijk om te verstaan wat zij zeiden. Kwam het door de uitspraak of door de snelheid waarmee ze aan het praten waren? Maar voor de rest, zoals ik al zei, vond ik het echt zeer goed. Voor mij een dikke 9/10.
De mening van G.S. komt helemaal overeen met die van mij. Ik vond het ook een zeer geslaagd toneelstuk en helemaal niet saai. Net als haar vond ik het ook een beetje jammer dat ik niet alles heb kunnen verstaan. Soms was het niet zo duidelijk en soms spraken ze Arabisch, een taal die ik niet spreek. Hiermee wil ik niet zeggen dat ze over heel de voorstelling Nederlands moesten praten, want anders zou ook hun eigenheid wegvallen. Ik vond het net origineel maar ook jammer dat ik soms niet kon meelachen, maar dat is dan eens een voordeel voor zij die wel Arabisch begrijpen.

benittedomi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28-04-2016 12:33

yousra bazarouj

Bericht door benittedomi » 29-04-2016 10:53

Ik vond het leuk, goed geacteerd. Het was anders dan gewoonlijk en dat maakt het juist goed.

Plaats reactie