Mening

Wat vond je van het stuk?
GaëlleM
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-05-2016 21:44

Bericht door GaëlleM » 01-05-2016 22:13

G.S schreef:Ik vond het toneelstuk zeer leuk en origineel gedaan. Het was een van de leukste stukken, die wij tot nu toe gezien hebben. Het was geen saaie toneel, waar je diep moet nadenken wat de boodschap van het stuk eigenlijk was (zoals bij de vorige toneelstuk). Het ging over de soms te harde realiteit van nu. Ze hebben verschillende situaties voorgesteld, die te maken hebben met verschillende personen die anders denken en andere ideeën hebben. De acteurs waren zeer goed gekozen. Ze konden ook heel goed publiek laten lachen en zeker die grootse man aan de linkerkant met zijn staartje. Hij was gewoon zalig toen hij danste. Het gebruik van de jongerentaal van tegenwoordig passte zeer goed in. Ook de mix van verschillende talen zoals Arabisch, Nederlands (dialect), Engels en tussentaal waren goed gevonden. Wat ik wel een beetje minder vond is toen ze Engels en dialect begonnen te praten. Het was zeer moeilijk om te verstaan wat zij zeiden. Kwam het door de uitspraak of door de snelheid waarmee ze aan het praten waren? Maar voor de rest, zoals ik al zei, vond ik het echt zeer goed. Voor mij een dikke 9/10.
Ja, ik ben het met je eens, ik moest niet lang nadenken over wat het toneelstuk ging en het gaat inderdaad over dingen die nu in het echt ook gebeuren. Ik vond het 1 van de beste thema's tot nu toe van alle toneelstukken die ik al heb gezien.

gerip.akkus
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-05-2016 16:52

Bericht door gerip.akkus » 02-05-2016 18:00

Het was een aangename toneelstuk. Ze hadden de auteurs goed gekozen.
Het toneelstuk was heel realistisch. Ik vond het één van de beste
toneelstukken dat ik ooit gezien heb. Een minpuntje was dat de Nederlandstaligen niet veel begrepen van die Arabische woorden.

gerip.akkus
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-05-2016 16:52

Bericht door gerip.akkus » 02-05-2016 18:04

Artemis schreef:
hanne schreef:Ik vond het een heel leuk toneelstuk. Er zat veel variatie in. Dat hield de aandacht scherp. Een klein minpuntje aan het stuk was dat Nederlandstaligen niet veel begrijpen van die Arabische woorden. Maar dat werd goed opgelost door het afwisselen met luchtige onderwerpen en liedjes. Ik moet toegeven dat ik dit het beste toneelstuk vind met de school al gezien heb.
Je hebt gelijk, als Nederlandstalige was het niet altijd makkelijk om alles te verstaan. Want dan begon opeens een deel van de zaal te lachen en wij konden dan niet helemaal volgen, maar het was inderdaad het beste toneelstuk dat we met het school zagen.
ik ben het helemaal eens met je, het was inderdaad niet altijd gemakkelijk om alles te verstaan en dat zorgde ervoor dat we iets minder goed konden meevolgen.

hanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-04-2016 15:49

Re: Wachten op Gorro mening

Bericht door hanne » 02-05-2016 18:33

WiamAbounore schreef:Ik vond het toneelstuk zeer origineel en grappig. Ik ben echt blij dat we dit toneelstuk hebben gezien. Voor de eerste keer zijn we naar een toneelstuk gegaan waar geen moeilijke woorden gebruikt werden. Het was absoluut niet saai. Bij de vorige toneelstukken moest je echt diep nadenken wat de boodschap was. Terwijl je hier het makkelijk kon afleiden. Dat noem ik een toneelstuk!


Het was inderdaad een heel origineel toneelstuk, met een duidelijke boodschap die toch niet te moeilijk is. Ik vond nochtans wel dat er moeilijke woorden gebruikt werden, namelijk de Arabische woorden.

Rania El Aouati
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-05-2016 18:53

Bericht door Rania El Aouati » 02-05-2016 19:17

Ik vond het een van de beste toneelstukken die ik ooit met de school had gezien. Want het was heel erg interessant, belangrijk en grappig. Het was interessant want het was een keer iets anders. Het was ook nog belangrijk omdat ze het over de actualiteit hadden, en het was grappig om de grappen die ze maakten over de buitenlanders en binnenlanders. De liedjes waren iets extra's maar het gaf toch nog een speciaal effect. De sfeer die er was, vond ik persoonlijk heel erg aangenaam.

simon
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-05-2016 20:26

Bericht door simon » 02-05-2016 20:39

Ik vond het toneel grappig en niet saai. De energie van de acteurs gaf mij persoonlijk ook wel een glimlach.

Sofie Goossens
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-05-2016 20:32

Wachten op Gorro

Bericht door Sofie Goossens » 02-05-2016 20:48

Ik vond het een heel leuk toneel. Het was heel leuk gedaan dat ze heel het toneel rond die stoelen hebben gedaan, zo leek het op een simpel concept, maar door de toneelspelers hun taalgebruik werd het veel interessanter!
De tussenstukjes, een soort van deuntjes, vond ik ook heel leuk! Het gaf een ontspannen sfeer aan het toneel. De grappen die ze maakten waren meestal wel heel grappig! Het feit dat de toneelspelers allochtonen waren, vond ik ook wel iets hebben! Het was echt gewoon een heel leuk toneelstuk! hete was zeker de moeite waard!

Sofie Goossens
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-05-2016 20:32

Bericht door Sofie Goossens » 02-05-2016 20:50

simon schreef:Ik vond het toneel grappig en niet saai. De energie van de acteurs gaf mij persoonlijk ook wel een glimlach.

Ja, dat vond ik ook! Het was echt een energiek toneelstuk! Maar, jij hebt toch altijd een glimlach op je gezichtje?

guleyda
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-05-2016 09:05

Bericht door guleyda » 02-05-2016 21:20

Ik vond het toneelstuk heel leuk en grappig. Het was een van de leukste toneelstukken die we hebben gezien. Het was geen saaie toneelstuk. Er was een goede sfeer. De liedjes dat ze tussendoor zongen was ook heel fijn om te luisteren. Ze konden echt goed acteren en het was echt een toneelstuk voor jongeren. De grappen die ze maakten waren ook echt grappig. Ik vond het echt een aangename toneelstuk.

haerrun.akkus
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-05-2016 21:30

mening

Bericht door haerrun.akkus » 02-05-2016 21:51

Het toneelstuk was heel leuk en grappig. Het was geen saaie toneelstuk zoals de vorige toneelstukken. Ik vond dat ze goed acteerden. Ze gebruikten jongerentaal en dit maakte het leuker. Maar soms werd er een andere taal gebruikt ( Arabisch ) en was het moeilijker om het te begrijpen. ik vind dat dit de beste toneelstuk is dat ik ooit gezien heb.

Plaats reactie