Taal

Wat vond je van het stuk?
MevrouwBonte
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-04-2016 22:15

Taal

Bericht door MevrouwBonte » 15-04-2016 12:28

In de voorstelling werden er meerdere talen gesproken. Hoe hebben jullie dit ervaren? Wat vonden jullie hier positief of negatief aan?

anneliesblanckaert
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-04-2016 21:10

Wachten op Gorro taal

Bericht door anneliesblanckaert » 18-04-2016 21:29

Ik vond de afwisseling van talen zeer origineel. Het was wel jammer dat ik er soms helemaal niets van begreep terwijl een deel van de zaal in lachen uitbarstte. Het was wel een fijne ervaring dat de verschillende talen die in onze regio door moslims gesproken worden ook te horen waren in een hedendaagse voorstelling.

Annelies Blanckaert

Noor
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-04-2016 15:34

Bericht door Noor » 23-04-2016 15:43

Als de acteurs enkel in het Algemeen Nederlands hadden gesproken en gezongen, hadden we niet gehoord wie ze echt zijn. Ze zouden minder geloofwaardig zijn overgekomen.

pikachu
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-04-2016 15:55

Bericht door pikachu » 23-04-2016 16:07

Ik vind het juist origineel dat er andere talen werden gebruikt in het toneel. Vaak willen toneelspelers mooi AN praten(/zingen), maar dat zou in dit toneelstuk echt niet bij de context passen. De talen die hier gebruikt werden, kwamen wel overeen met de context. :lol:

pikachu
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-04-2016 15:55

Re: Wachten op Gorro taal

Bericht door pikachu » 24-04-2016 12:59

anneliesblanckaert schreef:Ik vond de afwisseling van talen zeer origineel. Het was wel jammer dat ik er soms helemaal niets van begreep terwijl een deel van de zaal in lachen uitbarstte. Het was wel een fijne ervaring dat de verschillende talen die in onze regio door moslims gesproken worden ook te horen waren in een hedendaagse voorstelling.

Annelies Blanckaert
Ik vond de afwisseling ook heel origineel! En ik snap helemaal wat je bedoelt met het feit dat 'ineens een stuk van de zaal in lachen uitbarstte' en wij niet snapten waarom (ik had precies hetzelfde gevoel) :wink: :wink:

rarara
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-04-2016 15:54

Bericht door rarara » 24-04-2016 21:25

Ik vond het wel tof dat er niet enkel in het Algemeen Nederlands werd gesproken omdat we anders veel minder aandachtig zouden zijn en het ook minder leuk zouden vinden. Jongeren praten in de realiteit op de zelfde manier en daarom was het ook zo grappig om te zien. Ik heb zelf de meeste woorden begrepen, maar ik kan verstaan dat velen dat niet konden, wat aan de ene kant wel spijtig is.

benittedomi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28-04-2016 12:33

Re: Wachten op Gorro taal

Bericht door benittedomi » 28-04-2016 12:43

anneliesblanckaert schreef:Ik vond de afwisseling van talen zeer origineel. Het was wel jammer dat ik er soms helemaal niets van begreep terwijl een deel van de zaal in lachen uitbarstte. Het was wel een fijne ervaring dat de verschillende talen die in onze regio door moslims gesproken worden ook te horen waren in een hedendaagse voorstelling.

Annelies Blanckaert
chaud

Olifant123
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-04-2016 16:52

Bericht door Olifant123 » 28-04-2016 17:13

Noor schreef:Als de acteurs enkel in het Algemeen Nederlands hadden gesproken en gezongen, hadden we niet gehoord wie ze echt zijn. Ze zouden minder geloofwaardig zijn overgekomen.
Ik denk ook dat dit een beetje bijdraagt aan hun persoonlijkheid. Het lijkt hierdoor minder op een voorstelling met teksten die ingeoefend zijn, maar eerder op een gesprek onder een paar vrienden. Het komt heel natuurlijk over en niet gespeeld. Dit maakt de voorstelling zeer leuk om naar te kijken.

mehmet.aksoy
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-04-2016 10:49

Taal

Bericht door mehmet.aksoy » 29-04-2016 10:59

Ik vond het heel leuk en interessant dat de toneelspelers verschillende talen gebruikten. Het bracht een grappige sfeer, diversiteit en originaliteit aan het toneelstuk. Het was wel jammer dat niet iedereen alles kon begrijpen. De taalgebruik geeft ook een duidelijk beeld hoe dat de meeste jongeren van tegenwoordig buiten school spreken met hun vrienden.

mehmet.aksoy
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-04-2016 10:49

Bericht door mehmet.aksoy » 29-04-2016 11:02

Noor schreef:Als de acteurs enkel in het Algemeen Nederlands hadden gesproken en gezongen, hadden we niet gehoord wie ze echt zijn. Ze zouden minder geloofwaardig zijn overgekomen.
Inderdaad je hebt zwaar gelijk, ik vind dat de mensen een "losser" taalgebruik mogen gebruiken in het algemeen voor toneelstukken.

Plaats reactie